Miniakademie: Jak mít pořádek v procesech a nebýt otrokem vlastního byznysu

Pokročilost:

Yuri Vonchitzki, Co-founder & CTO Ninjabot

Naučíš se, jak identifikovat klíčové procesy ve firmě, efektivně je dokumentovat a zajistit, aby je tým skutečně používal. Dozvíš se, jak rozpoznat a odstranit slabá místa, využívat metodu VZAD ke zlepšení a zrychlení procesů a kdy zapojit automatizaci či AI.

Prohlédnout si termíny
Yuri Vonchitzki
Miniakademie: Jak mít pořádek v procesech a nebýt otrokem vlastního byznysu

Tahle miniakademie tě naučí přemýšlet nad firmou tak, aby mohla fungovat samostatně a spolehlivě. A to díky dokumentaci a optimalizaci procesů. S nimi bude tvoje firma fungovala rychleji, levněji a hlavně spolehlivě i bez tvého neustálého dohledu.

Pro koho je Miniakademie vhodná?

Miniakademie je přesně pro tebe, pokud:

  • jsi podnikatelka, CEO nebo manažerka menší nebo střední firmy,
  • už nechceš řešit každý úkol osobně a chceš mít větší klid i spolehlivost,
  • plánuješ rozšiřovat firmu nebo tým, ale procesy ti to zatím neumožňují,
  • chceš automatizovat úkoly a mít více času na důležitější věci,
  • cítíš, že „něco nefunguje“ – ale nevíš přesně co a ani kde začít.

Struktura Miniakademie:

1. Webinář: 21. 5. 2025, 10:00–12:00 – Udělej si jasno v tom, co se ve firmě vlastně děje

  • Proč je chaos ve firmě přirozený při růstu – a jak ho zkrotit
  • Jak poznat, že proces potřebuje zlepšit (checklist)
  • Jak si jednoduše rozkreslit schéma firmy a přehled procesů (v Miro nebo Lucidchart)
  • Co je rozdíl mezi efektivním a rigidním procesem
  • Vytvoříš si mapu klíčových procesů ve své firmě

2. Webinář, 28. 5. 2025, 10:00–12:00 – Popiš procesy tak, aby je tým chápal a opravdu dodržoval

  • Proč nestačí jen říkat „to se dělá takhle“ – a co místo toho
  • Jak jednoduše popsat postup fakturace, schvalování, onboardingu nebo kampaně
  • Jak si vybrat správnou formu: checklist, návod, video, SOP
  • Příklady z praxe – co funguje a co se naopak nikdo neřídí
  • Popíšeš do detailu jeden klíčový proces z tvojí firmy

3. Webinář, 4. 6. 2025, 10:00–12:00 – Najdi slabá místa a kde začít s automatizací?

  • Jak rozpoznat „plýtvání“ v procesech – zdržení, duplicity, zbytečné kroky
  • Metoda VZAD: Vymazat, Zjednodušit, Automatizovat, Delegovat
  • Kde má smysl začít s automatizací (např. schvalování, přeposílání e-mailů, přidělování úkolů)
  • Přehled no-code nástrojů (Make, Zapier,...) a co s nimi zvládneš i bez IT
  • Navrhneš zjednodušení nebo automatizaci jednoho procesu

4. Webinář, 11. 6. 2025, 10:00–12:00 – Jak zajistit, že změny vydrží a tým je bude dodržovat

  • Jak školit tým, aby nový proces pochopil a používal
  • Jak komunikovat změny, aby nenarazily na odpor
  • Co dělat, když se lidi vrací ke starým zvykům
  • Jak nastavit kontrolu, revizi a průběžné zlepšování procesů
  • Připravíš si plán školení a zajištění dodržování jednoho procesu

Co tě čeká?

Naučíš se, jak identifikovat klíčové procesy ve firmě, efektivně je dokumentovat a zajistit, aby je tým skutečně používal. Dozvíš se, jak rozpoznat a odstranit slabá místa, využívat metodu VZAD ke zlepšení a zrychlení procesů a kdy zapojit automatizaci či AI pro vyšší efektivitu. Získáš praktické nástroje pro školení týmu a zavádění změn tak, aby se nové procesy nejen nastavily, ale i dlouhodobě dodržovaly.

Co si potřebuješ na jednotlivé webináře připravit?

U všech aplikací ti bude stačit verze zdarma.

  • Nápady na na procesy, které bys chtěla zlepšit (např. vystavování faktur, proces prodeje, onboarding nových zaměstnanců, sběr zpětné vazby, atp.)
  • Miro nebo ClickUp pro mapování procesů
  • Google Doc, MS Word nebo podobnou aplikaci pro přípravu manuálů
  • Loom pro nahrávání videí

Stipendium na Miniakademii

Věříme, že finance by neměly být překážkou ke vzdělávání. Pro ty, kteří potřebují podpořit máme stipendium. Napiš nám.